sant eller falskt ?

2010-07-06 @ 18:09:10






Ända sen jag var lite fick jag lära mig att man inte skulle ljuga att det är bättre att berätta sanningen direkt, att man ska bry sig om dom man tycker om och göra det som är bäst för dom, om människor i din närhet ber om råd ska man ge dem råd och stöd till tusen!
 
Jag har uppenbarligen lärt mig helt fel för det är just det man inte ska göra, man ska skita i alla och bara bry sig om sig själv.  sköta sina egna problem även om dom ber om hjälp, säger de att de vill höra sanningen ljuger de för det är bara en liten del av sanningen som räcker sen får man gärna fortsätta ljuga, vill man ha mycket kompisar får man lära sig att potionera ut sanningen i rätt mängd ( det borde finnas kurser innom det ämnet) och för vissa är det bara en tusendel och sen är det mer än tillräckligt och sen vänder det så att det är den som berättar sanningen som är boven i det hela. råd och stöd till tusen stämmer inte heller, det har jag lärt mig ordentligt för bryr man sig får man helt plötsligt höra att man är egoistisk och som bara vill göra dem ledsna.

men jag ska ändra mig, lära mig att ljuga bättre, lära mig vad alla vill höra varesäg det är sant eller falskt så blir jag också en bra människa ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0